VIIKON TREENI: Porrastreeni

RSS
Seuraa sähköpostitse
Facebook
Twitter
Instagram

Tulevan viikon sääennusteet näyttävät lupaavilta ja siksi viikon treeni onkin portailla toteutettava! Mikäs sen kivempaa lämpimänä kesäpäivänä kuin hikoilu portaissa ja polte jaloissa sekä pakaroissa! Treenissä on myös yksi liike rinta-, ja ojentajalihaksille. Porrastreeni nostaa sykettäsi, saa jalan isot lihakset töihin sekä kehittää myös ponnistusvoimaa! Porrastreeni on kivaa vaihtelua juokustreenille tai vaikka jumpalle. Portaat ovat loistava tapa kehittää myös pakaralihaksia!

VIIKON TREENI: Porrastreeni

Portaita on eri mittaisia, pidempiä ja lyhyempiä. Portaat joissa videolla treenaan, ovat melko pienet porrasmäärältään, jonka vuoksi tein liikkeitä melko monta kierrosta, eli palasin alas ja jatkoin jotta määrä tuli täyteen.  Laitan joka liikkeeseen suositustoistomäärän.  Auch että tää vaan oli niin hyvä! 😀

Mennäänpä itse treeniin, nää liikkeet on loistavia ja treeni todella tuntuu, testattu on! Jos määrä tuntuu liialta, vähennä toistomääriä ja jos taas on sellainen päivä, et auingonvalo tuntuu nostavan sut lentoon, anna mennä ja lisää toistoja! 🙂 Alempaa näet liikkeet videona.

VIIKON TREENI: PORRASTREENI

Lämmittele alkuun kävellen/hölkäten ja tee sen jälkeen nousuja portaita ylös juosten, askeltaen joka toiselle ja voit käydä myös treenin liikkeet läpi valmistellen kroppaa tulevaan koetukseen.:)

Askelkyykky (ponnistuksella, paikallaan) x 8-10/ jalka 

Kyykyt ponnistuksella liikkuen (vaihdellen kapeaa ja lantion levyistä kyykkyä) x 20

Sivukyykky ponnistuksella molemmat puolet x 15/puoli

Hyppytäpäytykset x 20-30 

Punnerrus ponnistuksella ylös kyykkyyn x 10

 

Toista 3 -5 kierrosta. Pidä tarpeen mukaan liikkeiden välissä pieni (max 30 sekuntia) happitauko ja kierroksen päätyttyä lepää 2 minuuttia. Hikisiä treenihetkiä! 

 

 

Lisää treenejä löydät viikon treenipankistamme TÄÄLTÄ! 🙂

By |2018-08-10T20:36:23+00:00kesäkuu 25th, 2018|Alavartalotreeni, Viikon treeni|0 Kommenttia

Jätä kommentti