Viikonlopun herkku – suklaa-taatelipallot

RSS
Seuraa sähköpostitse
Facebook
Twitter
Instagram

Kaipaatko kahvin kanssa jotain hyvää, mutta et haluaisi herkutella aina pullalla, kekseillä tai kakuilla? Haluatko saada viikonlopun leffailtaan jotain terveellisempää hyväskää, josta ei tulisi niin kurja olo, mitä karkeista ja sipseistä tulee? Minulla on tarjota sinulle terveellisempi vaihtoehto, nimittäin suklaa-taatelipallot, jotka maistuvat niiiiiin hyviltä!

Vinkki! Kahviherkuttelun lisäksi näitä pallosia voi napata työpaikalle mukaan välipalaksi. Nappaa muutama pallo aamulla pakkasesta mukaan, laita rasiaan tai pikkupussiin ja säilö työpaikalla jääkaapissa, jolloin välipalalla pallot ovat kivasti pehmenneet ja ovat valmiita nautittaviksi.

 

Suklaa-taatelipallot

12-15  palloa

 

Ainekset:

  • 10 kpl luomutaateleita
  • 2,5 rkl suklaanmakuista riisiproteiinijauhetta
  • 2 rkl raakakaakaojauhetta
  • pieni tilkka agavesiirappia tai juoksevaa hunjaa
  • pieni loraus kookosöljyä
  • kookoshiutaleita

 

Valmistusohje:

  1. Halkaise taatelit veitsellä tai käsin keskeltä, ota kivi pois ja laita taatelit n. 10 minuutiksi kuumaan veteen.
  2. Sekoita sen jälkeen kaikki ainekset keskenään monitoimikoneessa tai tehokkaassa tehosekoittimessa ja sekoita niin kauan, kunnes seos on tasaista ja paakutonta. (Mikäli seos jää liian tahmeaksi, voit lisätä joukkoon hieman lisää proteiinijauhetta tai kastella sormet kylmään veteen ennen pallojen pyörittelyä. Seoksesta pitäisi kyllä tulla oikeiden ainesmäärien myötä sellaista, että se on helppo pyöritellä palloiksi kämmenessä.)
  3. Voit halutessasi pyöritellä pallot lopuksi kookoshiutaleissa tai pähkinärouheessa.
  4. Kun olet saanut kaikki pallot valmiiksi, laita pallot pakkaseen 30 minuutiksi tai jos aiot nauttia tai tarjoilla palloja seuraavana päivänä, ota pallot 30-60 minuuttia ennen tarjoilua huoneenlämpöön pehmenemään.

 

Tutustu muihin terveellisiin herkkuresepteihin

 

Ihan mahtavaa viikonlopun jatkoa ja nauti olostasi ja muista myös rentoutua! <3

 

 

By |2018-08-27T13:59:45+00:00syyskuu 1st, 2018|Reseptit, Terveelliset herkut|0 Kommenttia

Jätä kommentti