Käsi ylös, jos kaipaat vinkkejä kevyempään, energisempään ja ennen kaikkea terveellisempään vuoteen 2018? Tässä kirjoituksessa vinkkaan sinulle muutaman superhelpon vinkin, jotka auttavat starttaamaan vuoden 2018 terveellisemmällä tavalla! Nämä vinkit ovat sellaisia, joiden toteuttaminen vie väin vähän aikaa, joten ne saa ujutettua kiireiseenkin arkeen. Laitan samalla kirjoitukseen linkit myös aiempiin postauksiin, joista voi olla myös hyötyä.

 

Viisi simppeliä vinkkiä, joiden avulla voit startata vuotesi 2018 terveellisemmällä tavalla.

Juo vettä, vettä, vettä!

Kirjoitamme usein riittävästä veden juonnista, mutta sille on syynsä, koska vesi on todella tärkeässä roolissa hyvinvointiamme ajatellen. Vesi auttaa muun muassa huuhtomaan kuona-aineita elimistöstä, antaa virtaa ja auttaa tehostamaan elimistösi toimintoja. Jos veden juonti on vähäistä, silloin saatat kärsiä kaikista edellä mainittujen vastakohdista; kuona-aineet kertyvät elimistöösi, tunnet olosi väsyneeksi ja elimistösi ei välttämättä toimi kunnolla.

Nouse nyt saman tien ja käy hörppäämässä lasi vettä ja pidä sen jälkeen huoli, että juot loppupäivän aikana hyvän määrän (1,5-3 litraa on sopiva määrä) Toista sama huomenna uudelleen.

Täältä löydät ilmaisen puhdistusruokavalion

 

Raivaa kalenteristasi tilaa treenille!

Usein treenit jäävät kiireessä tekemättä tai sitten treenaamisesta on jäänyt aiemmin paha maku suuhun ja sitä halutaan vältellä. Jotta voisit oikeasti ottaa treenin osaksi arkeasi, raivaa sille tilaa kalenteristasi, nosta treenaaminen jalustalle ja pidä sitä hyvänä asiana. Sinun ei tarvitse aloittaa pitkistä treenisessioista, jotka kestävät ikuisuuden, voit ihan hyvin aloittaa kävelylenkeistä ja 10-20 minuutin hikitreeneistä. Tärkeintä on, että kehosi saa liikettä! Hyvin tärkeää on myös kokeilla rohkeasti eri lajeja ja löytää ne itselle mieluisat lajit.

Päätä ensiviikolla tehdä 1-2 kevyttä liikuntasuoritusta, seuraavalla viikolla 2-3.. Nosta tehoa hiljalleen viikkojen kuluessa. Lähde rauhallisesti liikkeelle ja pyri nauttimaan liikkumisesta. 

 

Panosta aamupalaan!

Varmista, että vuonna 2018 nautit jokaisena aamuna terveellisen aamupalan. Se voi olla smoothie, proteiinipitoinen kaurapuuro tai vaikka tomaatti-pinaattimunakas..  Terveellinen aamupala vaikuttaa positiivisesti koko loppupäivään ja se motivoi syömään terveellisesti päivän muillakin aterioilla.

Jos olet kiireinen aamuisin, valmista aamupala jääkaappiin odottamaan jo edellisenä iltana. 

Kolme aamupalasmoothiereseptiä 

 

Juo puhdistusta tehostavaa teetä!

Moni juo päivän aikana useita kuppeja kahvia, joka on diureetti eli kuivattaa elimistöä. Runsaan kahvin juonnin rinnalle yhdistetään usein liian vähäinen veden juonti, jolloin voi ilmetä päänsärkyä, väsymystä, täriseviä käsiä ja keskittymisvaikeuksia. Sen sijaan, että tekisit runsaalla kahvinjuonnilla kehollesi hallaa, ota tavaksi sen sijaan juoda puhdistavaa teetä 1-3 kuppia päivässä. Puhdistava tee auttaa laittamaan kuona-aineet liikkeelle. Kahviakin voi toki juoda päivän aikana 1-2 kuppia, mutta silloin kannattaa muistaa juoda heti perään saman verran vettä.

Detox-tee: Keitä vettä, lisää vihreää teetä joukkoon ja sen lisäksi pari viipaletta tuoretta inkivääriä, ripaus cayennepippuria ja purista joukkoon vielä tuoretta sitruunamehua. 

 

Pidä huoli kehostasi!

Usein kiireessä laiminlyömme oman kehomme ja kohtelemme sitä huonosti. Uusi vuosi onkin loistava mahdollisuus ottaa tavoitteeksi pitää parempaa huolta omasta kehosta ja varata sille viikosta aikaa jolloin pidät “huoltopäivän”. Huoltopäivä ei tarkoita tässä kohtaa, että sinun pitäisi käyttää puolet päivästä kehonhuoltoon, vaan voit varata vaikka 15 minuuttia aikaa venyttelylle, rullailulle tai  rentoutumisharjoittelun teolle. Jos mahdollista, silloin tällöin kannattaa käydä myös hierojan pakeilla, joka auttaa hieromaan jumit pois.

Kehon huoltaminen maksaa itsensä myöhemmin takaisin.

Katso dynaamiset liikkuvuusharjoitukset 

 

Asennoidu uuteen vuoteen oikealla asenteella ja päästä irti negatiivisuudesta!

Oikeanlainen asenne on todella tärkeää seikka ja siihen kannattaakin panostaa nyt samantien, jotta voit varmistaa, että vuosi 2018 tulee olemaan sinulle mahdollisimman hyvä vuosi. Hyvää asennetta voit ylläpitää päivittäin keskittymällä oikeisiin asioihin ja pitämällä kirjaa kaikista hyvistä asioista, joita päivän aikana koet tai joita haluaisit kokea. Joskus voi olla myös hyvä kirjoittaa päiväkirjaan mieltä painavia asioita ja myös niitä negatiivisia ajatuksia, jotta voi paremmin ymmärtää itseä ja syitä miksi ajattelee juuri niin.

Pään sisällä käytävään yksinpuheluun kannattaa myös tarttua, koska usein puhumme itsellemme todella rumasti, jonka ansiosta kannustus muuttuu vihapuheeksi. Ensikerralla kun huomaat, että sisäinen puheesi on negatiivista, pyri kääntämään se päälaelleen ja yritä etsiä tilanteesta tai itsestäsi edes yksi hyvä asia.

Lue 10 tekoa, jotka auttavat tekemään viikostasi paremman 

 

Ps. Ennakkotestasin meidän 8.1.2018 alkavan Fat Burn + Detox -verkkovalmennuksen puhdistavan viikon ja sain sen avulla hyviä tuloksia aikaan! Painoa putosi viikossa 0,9 kiloa, turvotus katosi jo parissa päivässä ja muutamia senttejäkin katosi navan ympäriltä. Kaikista mukavinta oli se, että olo oli jo kolmannen päivän iltana paljon virkeämpi kuin aiemmin.

Valmennukseen voi nyt ennakkoilmoittautua tästä linkistä. 

merita new beginning