Toinen FBD-valmennusviikko takana. Näin se meni!

RSS
Seuraa sähköpostitse
Facebook
Twitter
Instagram

Toinen viikko FBD-valmennusta on nyt takana! Viikko sujui lähes yhtä mukavasti kuin ensimmäinenkin, joten päällimmäisenä fiiliksenä on tällä hetkellä hyvä olo ja onnistunut fiilis. Asetin ennen valmennuksen alkua itselleni päätavoitteeksi voida paremmin ja energisemmin ja sen voin kyllä nyt jo sanoa käyneen toteen eli siihen kohtaa voi vetää ruksin, jee! Myös toinen tavoitteeni alkaa olla kohta myös taputeltu, nimittäin huomasin ennen valmennuksen alkua, että puntariin oli tullut ylimääräiset neljä kiloa ja niistä on jo nyt toisen viikon jälkeen kadonnut -3,4 kiloa, vautsi vau!

 

Mitä kaikkea muuta tämän toisen viikon aikana on tapahtunut?

Toisen valmennusviikon aikana siirryin kehon puhdistumisesta kohti rasvanpolttoa ja tätä myöden aterioita olen syönyt päivän aikana samat viisi ja ateriat ovat olleet kyllä niin täyttäviä, ettei ole kertaakaan ehtinyt tulla nälkä. Tässä kohtaa huomaa taas sen, että painoa pudottaakseen ei tarvitse nähdä nälkää, vaan kun aterioiden pohja koostuu kasviksille, marjoille ja hedelmille, joihin lisätään hyviä rasvoja, hyviä hiilareita sekä proteiininlähteitä, ovat ateriat monipuolisia, hyvän kokoisia ja ne pitävät hyvin olon kylläisenä aina seuraavaan ateriaan saakka, vaikka ovatkin suhteellisen vähäenergisiä. Eli tiivistettynä valmennuksessa ei tarvitse todellakaan detox-viikon jälkeen nähdä nälkää, vaan tavoitteena on oppia syömään terveellisesti ja monipuolisesti, mutta samalla mennään jonkin verran miinuskaloreilla, jolloin paino tippuu ja rasva saadaan palamaan.

 

Millaisia tuloksia sain viikossa aikaan?

Ensimmäisen viikon jälkeen vähän jännitti, että tapahtuuko toisella viikolla mitään muutosta lukemissa, koska puhdistavalla viikolla lähti niin paljon painoa ja senttejä (-2,8 kiloa ja -9 senttiä), mutta kyllä, positiivista muutosta oli silti tapahtunut myös tälläkin viikolla.

Lähtöpaino: 62.6kg

Nyt: 59.2kg

Muutos kahden viikon jälkeen: -3.4kg

 

Mitat: (Suluissa kaksi viikkoa sitten otetut lähtomitat)

Kädet – vasen: 29.0cm (30cm) oikea: 28.0cm (29cm) yhteensä: -2cm

Rinnanympärys: 89cm (90cm) -1cm

Rinnan alta: 70.0cm (74cm) -4cm

Vyötärö: 75cm (79.5cm) -4,5cm

Lantio: 93,5cm (95cm) -1,5cm

Reidet – vasen: 53.5cm (54cm) oikea: 52.5cm (53cm) yhteensä: -1cm

Muutos kahden viikon jälkeen: -14cm

 

Nyt on siis kokonaisuudessaan lähtenyt -3,4 kiloa ja -14 senttiä, joka on mielestäni todella huikea tulos verrattuna siihen, kuinka vähän aikaa on vasta kulunut ja tämä kaikki on kuitenkin tehty terveellisellä ja turvallisella tavalla, eikä millään pikakonstilla.

 

Mikä on ollut ihan parasta toisessa viikossa ja koko valmennuksessa?

Toisessa viikossa parasta on ollut se, että tämä on oikeasti suht helppoa, eikä missään kohtaa ole tullut sellainen fiilis, että joutuisi isoa palaa antamaan omasta päivästä, vaan nämä ovat tällaisia perusasioiden kuntoon laittamista, jotka ovatkin tärkeimmät jutut painonpudotuksen ja varsinkin pysyvän painonpudotuksen ja elämäntapamuutoksen kannalta.

Omassa kiireisessä arjessa edelleen suurta plussaa saavat myös nopeat treenit, koska esimerkiksi kulunut toinen valmennusviikko on ollut todella kiireistä aikaa ja olen muun muassa tehnyt kotona samalla remppaa, mutta treenit ovat silti mahtuneet mukaan viikkoon. Niille on ehkä pitänyt miettiä melko tarkasti omat ajankohdat, mutta kun on tiennyt, että treenit pitää arkeen mahduttaa, silloin se on ollut itsestäänselvyys, että ne tulee tehdä viikon aikana, piste.

Kun toteuttaa ja panostaa oikeisiin asioihin, tuloksia syntyy ja tässä kohtaa kun tekee ihan perusjutut oikein, ei tarvitse edes kovin paljon ponnistella ja mittanauhasta katoaa senttejä ja painoa tippuu.

Valmennuksen myötä sitä voi taas todeta, ettei tarvitse rähkiä tuntitolkulla kuntosalilla tai syödä todella vähän, jotta saa painon tippumaan tai sentit karisemaan, ei ei. Omat elämäntavat ja painon voi ja saa putoamaan terveellisemmällä ja mukavammalla tavalla, joka ennen kaikkea tuntuu mukavalta ja joka on se pysyvämpi keino.

 

Mikä on ollut haastavaa?

Jos nyt jotain tiettyjä hetkiä pitää sanoa viikon aikana niin yhtenä päivänä meinasi ateriavälit venyä pahasti, koska oli kerrassaan niin kiireinen päivä ettei meinannut mukana pysyä, mutta siitä selvittiin suht puhtailla papereilla ja seuraavana päivänä otin ateriarytmin oikein suurennuslasin alle ja varmistin, että kaikki sujuu.

Toinen haaste oli yllätysravintolaillallinen, jonka mies järjesti syntymäpäivän kunniaksi ja siitä selvittiin sillä, että muokkasin ravintolaillallisen tähän valmennuksen ateriaan sopivaksi, eli dipit ja nachot pois ja tilalle mahdollisimman paljon värikästä ja hyvää proteiininlähdettä. Siitäkin siis selvittiin, huh! 🙂

 

 

Tässä teille vielä ensimmäisen viikon marjasmoothie, josta on tullut mun ihan lempparismoothie. Kannattaa kokeilla, niin ihanan makea ja pehmeä se on. <3

 

Ainekset (2 annosta):

  • 150g haluamiasi marjoja (itse käytän mustikoita)
  • 1 banaani
  • 2 kourallista tuoretta pinaattia
  • 1 rkl neitsytoliiviöljyä / kookosöljyä
  • 4 dl kaura-, soija- tai mantelimaitoa
  • 40g heraproteiinia (vaniljan-, mansikan- tai suklaanmakuista)
  • tarvittaessa loraus vettä tai muutama jääpala

Ohje: Sekoita kaikki ainekset keskenään tehosekoittimessa. Säilö toinen annos esim. sheikkeriin, jolloin voit napata sen helposti mukaan työpaikallesi ja nauttia välipalaksi.

 

Jos sinua kiinnostaa lähteä FBD-valmennukseen niin nyt kannattaa ehdottomasti ilmoittautua ensi maanantaina starttaavaan valmennusryhmään mukaan! Käy lukemassa lisätietoa tästä linkistä ja liity kasvavaan joukkoon! Nyt osallistumisessa on oikein kuhina käynnissä ja ilmoittautujia tulee koko ajan lisää. Ole yksi heistä ja panosta omaan hyvinvointiisi ja siihen, että sun elämäntavat on terveellisiä, nyt ja aina! <3

Palaan taas asiaan viikon kuluttua kun kolmas viikko on ohi.

Jätä kommentti