Fat Burn + Detox -valmennus takana! Mikä fiilis ja millaisia tuloksia syntyi?

RSS
Seuraa sähköpostitse
Facebook
Twitter
Instagram

Jes ja hurraa! Neljän viikon Fat Burn + Detox –verkkovalmennus on nyt osaltani takana (tai oikeastaan se päättyi jo viime viikon loppupuolella) joten nyt on vihdoin ja viimein aika kirjoitella kuulumisia miten valmennus osaltani sujui!

Voin kyllä rehellisesti sanoa, että neljä valmennusviikkoa meni todella nopeasti ja varsinkin valmennuksen viimeinen viikko meni kuin lentäen ohi. Onneksi kuitenkin terveelliset tavat on ja pysyy valmennuksen jälkeenkin, joten mikään ei oikeastaan muutu vaikka valmennus päättyikin. Samoilla jutuilla porskutetaan eteenpäin tulevinakin viikkoina ja kuukausina (ja tietty vuosina). 😉

Mihin olen tyytyväinen?

Jo heti ensimmäisellä viikolla sain muutosta olotilaani, joka oli kaikista parasta motivaatiota valmennuksen loppuviikoille. Tästä ihan ensimmäisestä kirjoituksestani voit käydä lukemassa, mitkä fiilikseni olivat ennen valmennuksen alkua, jonka avulla saat myös kattavammin tietoa lähtötilanteestani.

Toinen positiivinen asia, jonka huomasin varsinkin liikunnan säännöllistymisen myötä oli se, että uni on parempaa ja laadukkaampaa ja hyvin nukutun yön jälkeen jaksan helpommin herätä aamulla ennen muita, jonka ansiosta saan päivääni oman pienen hetken ja päivät lähtevät tämän ansiosta todella hyvin käyntiin. Samoin tein juuri tänäkin aamuna, jotta minulla oli hyvin aikaa kirjoittaa tämä kirjoitus ennen muiden heräämistä, check! 

Kolmas huippujuttu oli se, että säännöllisestä liikkumisesta tuli neljän viikon aikana taas osa arkeani. Olen kolmannen lapsen syntymän jälkeen paininut asian kanssa ja ehkä potenut siitä hieman huonoa omaa tuntoakin, koska olen laittanut liikunnan harrastamisen omalla prioriteettilistalla vasta kaikkien muiden asioiden jälkeiseksi, mutta kun valmennuksen aikana nosti liikunnan harrastamisen omalla prioriteettilistalla ylemmäs ja varasi omasta kalenterista aikaa liikunnalle juuri niin kuin ennen kolmannen lapsen syntymääkin ja päätin, että treenit tulee mahtua tiettyihin päiviin, onnistui liikkuminen huomattavasti helpommin. Tämä vaati just vain sitä, että annoin itselleni luvan panostaa enemmän liikuntaan ja karsin kaikkea turhaa pois arjesta. Esimerkiksi nyt liikunta tulee usein tehtyä ennen kotitehtäviä, ei sen jälkeen, koska liikunta on menee tärkeysjärjestyksessä pyykkien ja tiskien edelle. Hyvin on koti pysynyt pystyssä, eikä maailma ole kaatunut, vaikka näin on tehnyt. 😉

Käy lukemassa millaisia tuloksia sain aikaan ensimmäisellä Detox-viikolla!

Tämä sama juttu on varmasti myös monella muulla äidillä se syy, miksi liikuntaa ei tule harrastettua kovin paljon, koska me laitetaan niin paljon kaikkea muuta meidän oman hyvinvoinnin edelle. Touhutaan ja puuhataan koko päivä tehden kaikkea enemmän ja vähemmän tärkeää, jonka vuoksi ollaan illalla ihan puhki, eikä liikunnan harrastaminen tulisi tässä kohtaa mieleenkään, koska ainut joka on mielessä, on nukkumaan pääseminen. On kuitenkin hyvä muistutella itseä siitä, että kun me äidit voidaan hyvin, se heijastaa suuresti myös muihin perheenjäseniin, jonka kautta voi parantaa koko perheen hyvinvointia. Tämän vuoksi ei kannata potea huonoa omaatuntoa siitä, jos otat hetken arjesta itsellesi aikaa ja liikut tai panostat muuten omaan hyvinvointiisi.

Ps. Jos ei lapsille löydy hoitajaa, voi lapset ottaa myös mukaan treeniin, jolloin treenistä voi tehdä hauskan yhdessä vietetyn hetken ja lapsetkin saa samalla liikettä. 😉 Itse olen tehnyt kotitreenejä lasten kanssa ja meillä on ollut todella hauskaa ja samoin myös lapset ovat olleet lenkillä tai intervallitreenejä tehdessä usein mukana omilla pyörillä. Pienimmäinen nauttii äidin intervallijuoksuista rattaissa. <3

 

Mikä oli haastavaa?

Niin kuin aiemmassa kappaleessa mainitsin, liikunnan harrastaminen tuntui ensimmäisen viikon aikana haastavalta tai oikeastaan liikunnan mahduttaminen omaan kalenteriin, mutta kun siitä piti kiinni ja pitää sitä tärkeänä juttuna (jota se oikeasti onkin), silloin liikunnalle kyllä löytyy oma aikansa. Tämä on vain järjestelykysymys ja kyllä säännöllinen liikunnan harrastaminen onnistuu taas yhtä hyvin kuin silloin, kun lapsia oli kaksi. 😉 Uusiin elämäntilanteisiin pitää vain tottua ja pyrkiä kehittämään ratkaisuja, miten toimia.

Lue kolmannen viikon tulokset ja kuulumiset tästä linkistä

 

Millaisia tuloksia neljän viikon aikana syntyi?

Alta näet tarkemmat tulokset eli kiloja karisi yhteensä -3,8kg ja senttejä kokonaiset 28,5cm. Viimeiselle viikolla paino ei liikahtanut minnekään, mutta senttejä lähti -5cm, joka on mielestäni todella hyvä määrä. Asetin ihan alussa tavoitteeksi karistaa ylimääräiset neljä kiloa ja lähes tulkoon pääsin tavoitteeseeni, vain 200 grammaa jäi uupumaan. Olen todella tyytyväinen tulokseen, joka oli mielestäni huippusaavutus pelkästään neljässä viikossa!

Kiinnostaako sinua lähteä mukaan valmennukseen? Käy lukemassa lisätietoa täältä!

 

Lähtöpaino: 62.6kg

Nyt: 58,8kg

Muutos kahden viikon jälkeen: -3.8kg

 

Mitat: (Suluissa neljä viikkoa sitten otetut lähtömitat)

Kädet – vasen: 28.0cm (30cm) oikea: 27.0cm (29cm) yhteensä: -4cm

Rinnanympärys: 86cm (90cm) -4cm

Rinnan alta: 68.0cm (74cm) -6cm

Vyötärö: 71cm (79.5cm) -8,5cm

Lantio: 92cm (95cm) -3cm

Reidet – vasen: 52.5cm (54cm) oikea: 51.5cm (53cm) yhteensä: -3cm

Muutos kahden viikon jälkeen: -28,5cm

 

Tästä jatketaan samaan malliin eteenpäin ja yhtälailla olen tällä viikolla varannut kalenteristani aikaa liikunnalle, kuten valmennuksenkin aikana.

Hyvillä fiiliksillä eteenpäin!

 

 

By |2018-05-23T04:11:51+00:00toukokuu 23rd, 2018|Fat Burn + Detox-verkkovalmennus|0 Kommenttia

Jätä kommentti